Det sier Voice Norge AS sin nye administrerende direktør, Johnny Ottesen, etter nesten to måneder i sjefsstolen på kontoret i den gamle trikkestallen på Sagene. Fra et kontor som fortsatt ser ganske nyinnflyttet ut, har han overtatt ledelsen av selskapet etter at forgjengeren ble hentet til Gresvig AS.

 

- Jeg kjente godt til Voice Norge før jeg startet opp i den nye jobben. De siste årene har jeg vært partner i konsulentselskapet Implement Consulting Group, et av de største konsulenthusene i Norden. Der brukte jeg mye av tiden sammen med Voice, blant annet på en reposisjonering av Match og utvikling av selskapsstrategien. Før den tid har jeg erfaring fra både linjeledelse og som rådgiver, hovedsakelig innen konsumvarer og retail. Jeg har blant annet bakgrunn fra Orkla, Ringnes og senest Carlsberg Breweries - hvor jeg var ansvarlig for marketing i Western Europe regionen. Nå får jeg egentlig det beste fra to verdener i denne spennende jobben i Voice.

 CEO

Spille hverandre gode

- Oppgavene er veldig varierte, smiler Ottesen, da vi prøver å få et inntrykk av en leders hverdag.

– Min hverdag er nok preget av at Voice er et hus med en helintegrert verdikjede med alt fra utvikling og design av produkter til salg og butikk under samme tak. Men hvis jeg hever meg litt over dagens to-do-liste, handler det jo først og fremst om å bidra til at vi har en kultur og strategi som skaper konkurransekraft, og at vi jobber hver dag for å nå målene vi har satt oss.

Jeg er opptatt av at vi skaper et miljø hvor vi spiller hverandre gode – hvor vi ser på hverandres kompetanse, erfaring og personlige egenskaper som styrker som skal verdsettes og dyrkes, og hvor vi tar ansvar for helheten i vårt arbeid. Samtidig opplever jeg det også som viktig at vi evner å være en positiv forstyrrelse i hverandres hverdag, hvor vi på en anerkjennende måte utfordrer hverandre og initierer dialog om hvordan vi kan forbedre oss. Vi har definert et verdisett som vi kaller TEAM, og som relaterer seg til verdiordene «tydelig, engasjert, ansvarlig og kommersiell».  Disse verdiene skal være et styringsverktøy, som guider vår hverdag, både i forhold til hvordan vi forholder oss til hverandre og hvordan vi utfører våre oppgaver.

- Som leder er jeg nok mer opptatt av å involvere, engasjere og motivere, enn å peke ut en kurs og forvente at folk følger meg uansett. Vi må ha høyde for meninger og gode diskusjoner. Men når vi har bestemt oss for noe, er det full fart.

 

Med kundeopplevelsen i fokus

Av de tingene som har gjort mest inntrykk i ny jobb, trekker Johnny Ottesen også frem variasjonen i alle kolleksjonene som settes sammen i Voice-huset gjennom et år. – Jeg var rett og slett ikke klar over at vi produserte så mye flotte og spennende klær. I en konsulentjobb blir man lett konservativ i klesveien, mens jeg på hjemmebane har vært mindre bevisst på min klesstil og vært en typisk jeans og t-skjortemann. Men det er i ferd med å endre seg. Klesskapet er i ferd med å fornyes, og en ting jeg har tenkt i denne prosessen er, at vi virkelig må være flinke til å synliggjøre og fortelle kundene våre om alt det spennende vi kan tilby dem.

 

- Våre kunder står hver dag ovenfor mange alternativer når de skal handle. Vi målsetter å bli kundenes førstevalg, ved å stimulere til stor handlelyst og gi de beste handleopplevelsene – hver gang. Vi ønsker å være best i butikk, og har stor fokus på å utvikle oss og å være bedre enn våre konkurrenter. Det betyr både at vi skal videreutvikle butikkopplevelsen og at vi må holde øye med hva som skjer på nettet og hvordan kombinasjonen av ehandel og fysisk handel på sikt kan gjøre oss enda mer attraktive.

 

- På den måten kan vi nå enda ett av de målene som står høyt på vår agenda: lønnsom vekst. Omsetningen vår er høy, men kan bli enda høyere. Vi har mange butikker, men de kan bli flere. Voice har staket ut en svært spennende kurs og bygget opp et stort moment. Jeg gleder meg virkelig til å ta selskapet videre sammen med våre ansatte, avslutter en entusiastisk Johnny Ottesen, administrerende direktør i Voice Norge AS.